standardbred

Direktlänk till inlägg 30 juli 2014

lite nya prylar!

Av Frida Karlsson - 30 juli 2014 22:35

Idag kom magplattan jag hittade på hästnet. Den kostade 180:- inkl frakt och var i helt OK skick. Använde den på dagens hoppträning och den verkade fungera bra men lite småbockningar blev det och jag vet inte om det berodde på sadel,schabraket eller magplattan så det ska undersökas. 


När jag hämtade ut den på posten passade jag på att gå in på hööks och köpa en till sadelvagn. Jag har redan deras lilla modell som är till för att ha i bakluckan på bilen men nu var det en högre modell. Typ en sadelbock på hjul. Den är placerad i transporten så sadeln åker där istället. Blir smidigare att nå prylarna från transporten än att klämma sig in till bilen om det är trångt på en parkering. Den påminner om hansbos lite som är på bild nedan

 


Hoppträningen då! Åkte till Högbo för att rida på deras utebana, var lite smålinjer och en kombination bl.a Till sist sattes allt ihop till en bana. Småbockningar som sagt men ingen fara och han skötte sig superbt hela tiden. Sen är det ju jag som har samma småfel hela tiden som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. Jag blir för framåtlutad och ligger över halsen, lyckas inte räta upp mig efter hinder och jag vet inte vad jag ska göra för att bli bättre. Jag vet ju om felet, och tränarna tjatar på mig om det också men när jag väl sitter och rider och hoppar så försvinner det helt ur minnet. Kanske blir bättre med mer hoppande och mer tjat och gnat?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Karlsson - 25 mars 2015 22:12


för någon vecka sedan så kom hovslagaren för att slå på en förlorad tappsko. Till skillnad från förra klippet skulle man nästan tro att hästen min blivit sederad här.   strax före jag började filma stod han och drömde, trodde att han hade något att...

Av Frida Karlsson - 25 mars 2015 21:43


  Borde varit trött. Igår var det en riktigt tuff hoppträning som gick kanonbra! Hästen var så trött efter den så trodde han skulle vara lite halvseg och kanske ha lite träningsvärk idag men tydligen inte... ...

Av Frida Karlsson - 28 januari 2015 23:40

Hopptränar numera på onsdagar, men idag skulle jag inte tränat för det var planerat med vaccination igår. Vaccinationen blev skjuten till fredag el. ev. måndag så då var det läge att åka på träning idag.   Kör direkt från jobbet som vanligt, fixa...

Av Frida Karlsson - 21 oktober 2014 22:57


Varit sämst på att uppdatera igen. Helgen efter förra inlägget gick hyggligt. Hoppade 70 och 80 då också och han blev trött till 80 för det tog lite lång tid mellan klasserna. Sedan var det två veckor till dressyr, hann inte rida fram ordentligt ti...

Av Frida Karlsson - 14 september 2014 18:30


Var iväg på klubbtävling på förmiddagen, hoppade 70 och 80. Roger var något överladdad så var full rulle första rundan. Vi var enda dubbelnollan så fick med oss en blågul rosett. Andra rundan kändes mer kontrollerat men blev ett pet pga mig, men de a...

Ovido - Quiz & Flashcards