standardbred

Alla inlägg under december 2012

Av Frida Karlsson - 17 december 2012 21:59


Här kommer en bildbomb från året, har försökt lägga in dem i kronologisk ordning. vinterhage - trec-tävling - sommarbete - vinterhage - flytt till nytt stall - vinter i nya stallet. När jag bläddrat igenom alla tusentals bilder jag ha på min lilla häst så inser jag igen hur mycket han betyder för mig. Det är hos honom jag lever och på hans rygg jag hör hemma.                                                                                                                                                               

Av Frida Karlsson - 9 december 2012 22:35

Söndag! innebär att man kan rida i dagsljus. Eftersom jag väldigt sällan har möjlighet att rida i dagsljus så hade jag bestämt att vi skulle ut idag. Så det var bara till att klä sig varmt för termometern visade inga roliga siffror, -20 grader!

Vägarna är väldigt fina att rida på men skogen fungerar inte alls, alldeles för djupt för Roger iallafall. Så vi skrittade, travade och galopperade på vägarna. En väldigt kort och snabb tur men Roger blev bra frostig iallafall.

Av Frida Karlsson - 7 december 2012 14:22

Snön kom för en vecka sen, rejält med snö redan från start. Har tyvärr fortsatt att snöa sen dess så nu är det lite för mycket. Blir ev. En liten tur ikväll om det slutat snöa. Ska vattna hästar hela helgen nästan. Ikväll, imorgonkväll och söndag morgon. Så söndagen tar vi oss definitivt ut.
Slänger in en liten bild på Roger som fått stora istappar i pälsen...

Ovido - Quiz & Flashcards