standardbred

Alla inlägg under augusti 2013

Av Frida Karlsson - 31 augusti 2013 16:28

Har hunnit åka tillbaka till gävle. Pållen åkte som vanligt lika lugnt och stilla. Han är grym den lilla hästen! Är tillräckligt bekväm i transporten att han kissade på vägen upp. Tråkigt att mocka men skönt att veta att han inte håller sig och håller på att spränga blåsan.

Har fortsatt med barbackaridning, är inte livrädd för det som innan semestern. Men rider mycket med sadel för att skona hans rygg.

Ska byta stall om en dryg vecka. Då kommer han gå med sin skyddsling igen, lösdrift som nu men med ligghall som han vågar nyttja och ensilage med kanonvärden! 

Höll nästan på att flytta till Växjö för fick jobb där man valde att tacka nej och stanna kvar i Gävle ett tag till. Tror jag behövde veta att det finns möjlighet för mig att flytta söderut om jag vill. Hade jag inte fått jobbet hade jag nog fått panik och sökt fler jobb söderut bara för att veta att det finns chans att åka hem igen.

Under halva sommaren har jag haft hjälp av en tjej med att få roger motionerad, och nästa helg ska vi båda hoppa på en pay'n'jump. Hade hoppats på att få hoppa en vända innan dess men ser ut som att vädret blir för dåligt för att jag ska våga hoppa på gräsbana:( men det är ju bara träning på lördag, vi är inte där för att showa ju ;)

Ovido - Quiz & Flashcards