standardbred

Alla inlägg under januari 2013

Av Frida Karlsson - 12 januari 2013 18:11

Var evigheter sen jag red barbacka. har ju världens sämsta balans så undviker ofta barbacka men tror jag ska försöka skippa sadeln oftare. Tog en sväng på ridbanan först och vågade sen ut på en tur runt byn. Vi blev omkörda av en bil och senare mötte vi en annan. Han har inga problem med bilar, kanske t.o.m är lite för obrydd för bilar. När vi mötte andra bilen så upptäckte han en snödriva som man behövde kolla lite extra på så tar en halvt steg ut vägen så bilen får stanna. Föraren undrade nog vad vi höll på med men de är alla väldigt hänsynsfulla och försiktiga i denna by.


Packar ihop nu för det blir semester för min del på varmare bredggrader. Laddar kameran och flyttar alla bilder från minneskortet till datorn och fick då se bilder från en tävling i våras och betessläpp i somras. så här kommer en trött häst på bete och en bild från trec-tävlingen.


   

Av Frida Karlsson - 4 januari 2013 16:42

Av nån anledning började jag inte förrän halv två idag. Så jag hann med stallet redan på förmiddagen. Blev en kort tur i skog och på väg. Skogen var bättre än sist men fortfarande svår, så vi klev ut på vägarna igen. Ibland känns det lite riskabelt eftersom det kan vara halt men allt gick bra. Ledde honom sista biten hem för att själv känna hur halt det var.

Hade en "diskussion" i stallet innan om broddar och barfota. Finns de som aldrig skulle vara obroddade men de har inga problem att rida mitt i vägen. Jag förstår att de trivs med brodd men förstår inte varför allt är så svart/vitt för dem. Själv rider jag inte mitt i vägen, för det kan komma en galning och då vill jag ha möjlighet att hoppa ur vägen. Spelar ingen roll vilka problem galningen har, jag vill inte riskera livet på det viset.

Jag är medveten om att man oftast avlivar vid fläkskador, men min barfotahäst halkar inte som en skodd obroddad häst gör. Jag anser mig vara "öppen" för åsikter och förslag, tycker inte att något är hugget i sten så varför försöker folk tvinga på en sina åsikter. Tycker diskussion och samtal är bra mycket intressantare än s.k konstaterande.

Ovido - Quiz & Flashcards