standardbred

Alla inlägg under december 2011

Av Frida Karlsson - 3 december 2011 20:38

Idag var det träning igen, den här gången dressyr. Vi testade förvänd galopp för första gången både för mig och hästen. Det gick riktigt bra. Jag tror sadeln är lite vid men han blir inte särskilt lycklig när jag stoppar in fårskinnspadd så jag funderar på att skaffa acavallos front riser. 


Vi tränade hoppning i söndags också, studs och oxer som enkelhinder. Gick riktigt bra då också och det skumma är att jag tycker det är lättare att hoppa en högre studs än ett högre enkelhinder. Kommer man rätt på första så är det bara att hänga med genom hela alltet medan det kan bli väldigt skumma och kantiga språng på enkelhinder. Tränaren tyckte att jag skulle korta läderna nästa hoppträning, hon tror det blir lättare för mig då men jag tror mina anklar krånglar då. 


Höger ankel ville inte som jag idag, på dressyrträning! och vid lastning så trampar jag snett så det hugger till lite mera... Han har dessutom blivit knepig att lasta. Jag trodde det skulle vara svårt eftersom han åker trångt och den andra hästen brett, men det fungerade bra 3 vändor så då trodde jag inte det var något bekymmer. Nu funderar jag på om det är det som ställer till det ändå. Han är iten ett dugg stirrig utan fryser fast i marken bara. Får låna lastningsdvd av stallägaren och hon ska öven ställa upp sin transport så jag kan lastträna. Guld värt med såna männskor i stallet! Är det så att han också vill åka brett så får jag införskaffa bil och transport själv. Stannar jag i Gävle några år så kommer det behövas för att kunna hålla igång riktigt sen. Problemet är att jag aldrig kört transport någonsin. Det enda släp jag kört var ett från IKEA med möbler. Aldrig hästttransport och aldrig levande last.


Kikar på bilar och transporter. Letar efter 1400 eller 1500 släp med fronturlast för jag inbillar mig att det kan vara bra att ha. Men sen ska man ha budget för det också, håller ju på att spara ihop en bra buffert först. Vet inte om jag vill göra mig av med min lilla bil heller som alla tycker var ett kap. 

Ovido - Quiz & Flashcards