standardbred

Alla inlägg under mars 2014

Av Frida Karlsson - 11 mars 2014 20:18

Snön har varit borta ett tag och nu börjar det kännas som riktig vår i luften. Började sent idag så var ut en sväng på morgonen. Det var en häst som kändes lite stark ute och som inte verkade helt bekväm med underlaget. Därför tog vi av hemåt igen ganska snart och avslutade på ridbanan. Så fort jag tog tyglarna inne på ridbanan så begrep han att det inte var slöridning som gällde. Eftersom han redna var varm började jag direkt med trav på volter. Kändes lite stel i högervarv men lossnade snabbt. Tog en liten galopp i båda varv och gick bra mkt lugnare än i skogen. Avslutade rätt snabbt trots att allt kändes så bra att jag velat sitta kvar lääänge. Men man ska ju avsluta när känslan är bra och känslan var helgrym! Imorgon skrittas han ut av en annan i stallet, torsdag vila fredag ridning av andra och lördag och söndag blir mina dagar igen. 


Jag byter jobb om en dryg månad, kommer även flytta hästen och kikar på ny lägenhet. Har kollat på en idag och håller tummar och tår för att inte någon av de fyra före i kön vill ha den :)

Presentation

Jag som skriver bloggen heter Frida men den handlar mest om hästen Racer Roger, en varmblodig travare f. 1999.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards