standardbred

Alla inlägg under juli 2011

Av Frida Karlsson - 4 juli 2011 20:39

Nu har jag börjat min semester. Pålle tog sin tidigare än beräknat med en tappsko och en rejält svedd mule. Han måste tuggat i sig johannesört för det fanns inte mycket till sol när han brände mulen. Det positiva är att vi har gjort framsteg med flaskor, salvor och burkar. Nu har jag fått smörja in mulen med aloevera:D Visst krävs det övertalning men det är inte omöjligt numera:)


Imorgon är det dags för första revaccen efter grundvaccen i början på året och på em är det dags för skoning. Sen får han vila för jag åker till Kalmar och laddar batterierna där. Jag är inte lika orolig för fång längre, han är trots allt häst och inte ponny, har gått på samma bete sen maj och vi har redan haft en period där gräset blev väldigt kraftigt utan att han påverkades det minsta. Så jag borde vara lugn nu och bara tänka över falsterboshoppingen ;)


Jag ska leta efter en svängd dressyrgjord och näckens bromsbroms. Får väl även se om det säljs magiska piggborstar ;) är lite intressserad av dem. Nya ridskor behövs nog också... listan kan göras lång men egentligen finns det inga saker som behövs akut.

 

Presentation

Jag som skriver bloggen heter Frida men den handlar mest om hästen Racer Roger, en varmblodig travare f. 1999.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards